Om bloggen

Pappanerd er en blogg om livet som mann, far og dedikert gamer. Her finner du daglige oppdateringer om spill jeg spiller, anmeldelser og meninger om spill. Andre ting som kan bli nevnt som interesserer meg er tegneserier om superhelter, filmer, fotball og musikk. Husk på å klikk følg om du liker det du leser.

Legg også gjerne igjen en kommentar.

lørdag 24. oktober 2015

Hva velger man?

Etter å nylig ha blitt ferdig med et spill som klokker inn på over 30/40 timer i Dying Light,
blir det ofte for meg noe vanskelig å velge hva man skal begynne på etterpå.
Og altfor ofte blir det at jeg velger de gode gamle "go-to" spillene mine som FIFA eller DC Universe Online. Jeg eier en del spill, og det blir ofte som å gå inn i en butikk som har alt godteriet du ønsker deg, men du ender likevel opp med å fylle godteposen med noe du vet du liker ifra før av.

Vi er nå i slutten av Oktober, og det er bare dager før de store titlene kommer på løpende bånd i November; Star Wars Battlefront, Fallout 4, nytt Call of Duty, nytt Need for Speed, i tillegg til et nytt Assassins Creed som kommer ut allerede i dag. Selv har jeg kun bestilt det nye Fallout og gleder meg som en unge til å vandre rundt i den post-apokalyptiske ødemarken igjen, men det er fortsatt lenge nok igjen til å fullføre nok et spill. Men hva? HVA?!

Nok en gang vil det nok ende opp med å spille ett velkjent spill i DC Universe Online.
I DC Universe Online, også kalt DCUO lager man en egen superhelt/skurk og det blir så klart oppfordret til å lage sin eget design og å ha sin egen idé, noe jeg alltid har gjort.
Men etter å spilt det siden betaen i 2010 har jeg endt opp i en liga/guild hvor alle lager hver sin ikoniske karakter, altså en karakter allerede kjent fra ett av superhelt-universene. Selv har jeg laget Superman, Felix Faust, Beast Boy, Killer Frost, Heatwave fra DC og Green Goblin fra Marvel.
Men nå sitter jeg seriøst å vurderer å lage Scarecrow, så det blir muligens det jeg ender opp med å gjøre. Eneste minuset er å grinde seg gjennom de repeterende oppdragene for å nå level 30 og faktisk starte på det som i seg selv er spillets egentlige begynnelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar