Om bloggen

Pappanerd er en blogg om livet som mann, far og dedikert gamer. Her finner du daglige oppdateringer om spill jeg spiller, anmeldelser og meninger om spill. Andre ting som kan bli nevnt som interesserer meg er tegneserier om superhelter, filmer, fotball og musikk. Husk på å klikk følg om du liker det du leser.

Legg også gjerne igjen en kommentar.

onsdag 21. oktober 2015

Hva som spilles...

Jeg har som regel ingen foretrukket sjanger innenfor spillverden, men det hender så klart at enkelte spill prioriteres fremfor en del andre. Jeg spiller f.eks veldig sjelden bilspill, strategispill og har i grunnen vokst ifra barnespill, selv om jeg gir dem et forsøk i ny og ne for å prøve å få med meg dattera mi på 5 år. Dette er noe jeg alltid har sett frem til når jeg skulle få barn, men selv de enkleste spillene som LEGO og lignende blir til tider for vanskelig for henne og for frustrerende for meg å se på. Det skal mye til å ikke få litt rykninger i øyet når man spiller to spillere på LEGO Marvel og man ser at den pikselerte Hulken står og stanger inni veggen som en komplett faens idiot mens jeg som Iron Man prøver iherdig å få has på Sandman. Nettopp...SÅ nerd er jeg, faktisk.

Men det som er morsomt er når jeg lar henne prøve karakteren min DC Universe Online.
Da ser man ei som har dreis på ting, ja. Der flyr hun rundt omkring i Gotham eller Metropolis og stopper tyver, ransmenn og andre kriminelle uten å se klønete ut i det hele tatt.

DC Universe Online er vel det som for tiden kan kalles mitt hovedspill.
Det er spillet det går mest tid på, og mest innsats i.
For de som ikke vet hva spillet går i, så er det omtrent som World of Warcraft bare satt i DC Comics-universet. Der får man hjelp av Batman, Superman, Jokeren, Wonder Woman, Flash osv, osv. Og hvis du tror at Spiderman er også å finne her, kan du gi deg selv et vennlig klapp på skulderen og si til deg selv at du ihvertfall prøvde.

Utenom dette går det mye tid på det årlige FIFA spillet.
Fotball er en stor del av livet, både virtuelt og ellers. Og selv om det stort sett er kosmetiske forandringer disse spillene går gjennom år etter år, så må de alltid i hus. Her spilles det helst Pro Clubs, hvor man lager en virtuell pro og spiller liga og cupkamper mot andre sine virtuelle proer.

Så når jeg ikke spiller andre storspill, så blir det helst disse to spillene det kommer til å gå i.
Nylig har jeg brukt en god del tid på zombiespillet Dying Light, og mine meninger om dette kan du lese om her i morgen.

Happy Back to the Future-day.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar