Om bloggen

Pappanerd er en blogg om livet som mann, far og dedikert gamer. Her finner du daglige oppdateringer om spill jeg spiller, anmeldelser og meninger om spill. Andre ting som kan bli nevnt som interesserer meg er tegneserier om superhelter, filmer, fotball og musikk. Husk på å klikk følg om du liker det du leser.

Legg også gjerne igjen en kommentar.

tirsdag 10. november 2015

Kjære post-apokalyptiske dagbok...

Ungene er i seng og mørket har sammen med roen endelig senket seg.
Jeg åpner en iskald pils, en Brooklyn East IPA (for den andre nerden i meg)
og starter mitt eventyr i villmarken som er Fallout 4. Spillet er installert og oppdatert, og den barnslige gleden brer seg over meg når intro musikken startet og jeg får nok en gang den skumle beskjeden om at "War never changes".

En idyllisk morgen foran speilet sammen med kone og barn ender opp med at et bokstavelig talt helvete starter etter flere atombomber slippes over Amerika. Meg og min familier kommer oss til et sikkert sted, et såkalt hvelv under jorda som er designet til å motstå slike bomber. Mitt nye hjem kalles "Vault 111". Men, noe går galt da meg og min familie blir fryst ned, og folk jeg ikke kjenner dukker opp, tar barnet mitt og skyter kona mi død før jeg besvimer. Jeg våkner opp en stund etterpå og hele hvelvet er tomt, alt som er igjen er en en ekkel følelse av at jeg er blitt forlatt...forlatt sammen med kakerlakker på størrelse med hunder. Fallout er offisielt i gang....







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar